"ברוב העשור האחרון, שרי העלייה בישראל היו בעצמם מהגרים"

"חובתנו, כנציגי הפרלמנטים שלנו, העמים שלנו והחברה הגלובלית בכלל, היא לעמוד מול האתגר הזה יחדיו, לא רק למען המהגרים החדשים ורווחתם ברמה האנושית, אלא בשל חובתנו המוסרית כחברות דמוקרטיות בעלות מצפון"
איתי גדסי No Comments on "ברוב העשור האחרון, שרי העלייה בישראל היו בעצמם מהגרים"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הקדיש את נאומו בפני ראשי הפרלמנטים באירופה לנושא קליטת מהגרים ושילובם בחברה. "ישראל תשמח לתרום מניסיונה בקליטת הגירה למדינות אחרות"

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין צילום: דוברות הכנסת
"חובתנו, כנציגי הפרלמנטים שלנו, העמים שלנו והחברה הגלובלית בכלל, היא לעמוד מול האתגר הזה יחדיו, לא רק למען המהגרים החדשים ורווחתם ברמה האנושית, אלא בשל חובתנו המוסרית כחברות דמוקרטיות בעלות מצפון"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"שר הביטחון שלנו ממולדובה, השר להגנת הסביבה מאוקראינה, ועבדכם הנאמן הגיע מרוסיה. ישנם גם חברי כנסת שהגיעו מארצות הברית, קנדה, מרוקו ואתיופיה", כך אמר יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין בנאומו אחה"צ בפני ראשי פרלמנטים מכל רחבי אירופה במסגרת האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה המתכנסת בשטרסבורג.

יו"ר הכנסת אדלשטיין הקדיש את מרבית נאומו לנושא קליטת הגירה ובעיית הפליטים באירופה. אדלשטיין ציין שעלה לישראל מברה"מ לפני 29 שנים כאחד מאחרוני הדיסידנטים (ממתנגדי המשטר) ששוחררו, ושכשליש מחברי הכנסת הנוכחית נולדו מחוץ למדינה. "במשך רוב העשור האחרון, שרי העלייה והקליטה בישראל היו בעצמם מהגרים. האתגר שלנו כמנהיגי פרלמנטים הוא למזער את כאבי האינטגרציה ולמקסם את ההטבות החברתיות", אמר אדלשטיין.

אדלשטיין אמר כי ישראל תשמח לתרום מניסיונה בקליטת הגירה למדינות אחרות, כיוון שלדבריו האתגרים שבפניהם עומדים כל המהגרים, כגון לימוד השפה ומציאת עבודה, דומים מאוד. במשך השנים, יו"ר הכנסת הוסיף, המדינה עזרה למהגרים להתאקלם באמצעות לימודי שפה, סבסוד עלויות דיור ועזרה בהקמת עסקים קטנים.

"בחברה הישראלית ישנם עדיין מתחים בין קבוצות מהגרים, וזה לוקח למהגרים זמן – לפעמים כמה עשורים או יותר – למצוא את מקומם בחברה. למרות כל החסרונות של תכניות האינטגרציה, אני מאמין שבזכותן החברה שלנו חזקה יותר, מאוחדת יותר ובריאה יותר," אמר אדלשטיין.

"תהליך אינטגרציה מוצלח כנראה לא ימנע לחלוטין את הגל הפנטי של הקיצוניות שראינו לאחרונה בניס, בריסל, סנט אטיין דו-רוברי או איסטנבול, אך עלינו לקחת בחשבון שרוב המהגרים, כמו אלו בישראל, מגיעים ליעדם החדש עם תקווה לחיים טובים יותר ועתיד טוב יותר לילדיהם. בכך שנעזור להם להשתלב, נקשה מאוד על הקיצוניים ומנהיגיהם להטמיע דוקטרינות של אידאולוגיה צמאת דם בקרב הדור הצעיר", הדגיש יו"ר הכנסת.

"אנו, כמנהיגי פרלמנטים, יכולים לתרום רבות למאמץ הזה. רבים מהנושאים דורשים תיקוני חקיקה, אבל מה שעוד יותר חשוב הוא יצירת אווירה מתאימה להובלת המאמץ הזה; להילחם בטרור ובטרוריסטים בכל הכוח ובו בעת לחנך את החברה שלנו לגבי הזהות שלה יחד עם קבלת ה'אחר' והפגנת סובלנות כלפיו, ובכך להבטיח את עתיד המהגרים דרך אינטגרציה כלכלית, תרבותית וחברתית", אמר אדלשטיין.

"חובתנו, כנציגי הפרלמנטים שלנו, העמים שלנו והחברה הגלובלית בכלל, היא לעמוד מול האתגר הזה יחדיו, לא רק למען המהגרים החדשים ורווחתם ברמה האנושית, אלא בשל חובתנו המוסרית כחברות דמוקרטיות בעלות מצפון. אם לא נענה לאתגר, אין לי ספק כי המגרעות שלנו ירדפו אותנו. בוא נוודא שזה לא יקרה," יו"ר הכנסת הדגיש בפני עמיתיו.

מדובר בכנס החשוב ביותר של ראשי פרלמנטים מכול רחבי אירופה המתרחש אחת לשנתיים באסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה .(PACE) כ-50 נשיאי פרלמנטים משתתפים בכנס וזוהי הזדמנות משמעותית לכול ראשי הפרלמנטים לדון בנושאי ליבה כמו דמוקרטיה, ההקצנה בחברה, היחס לפליטים ועוד. כול מדינות האיחוד האירופי משתתפות מטבע הדברים בכינוס, ולצדן מדינות נוספות כמו קנדה, מקסיקו וישראל.



0 תגובות